1. 5. 2007

Obyvatelům Prahy 8 hrozí po dostavbě okruhu prudké zvýšení dopravní zátěže.
Městský okruh má podle pražské ODS konečně vyřešit problémy v dopravou zatížených lokalitách Prahy. V některých oblastech, jako například v okolí ulice v Holešovičkách, se ale lidé obávají prudkého růstu dopravy.


„Již nyní nám tu po magistrále projede přes sedmdesát tisíc aut denně, což je dvojnásobek oproti kolaudaci, kterou dělali ještě komunisté,“ říká Vlasta Šenarová z občanského sdružení v ulici V Holešovičkách.
Právě na této výpadovce, kde denně stojí kolony aut, se zřejmě provoz ještě zahustí. „Ústav dopravního inženýrství sice tvrdí, že se intenzita dopravy nijak nezmění, ale tomu osobně nevěřím, jelikož se právě sem nasměruje celý Městský okruh,“ řekla Právu zastupitelka Petra Kolínská (SZ), která se spolu s radním Petrem Štěpánkem (SZ) před několika dny sešla s místními občany.
Oba sice ocenili snahu lidí, kteří nyní usilují o změnu územního plánu tak, aby se místo radiály vybudoval v oblasti další tunel, současně jim ale nedávají moc nadějí. „Závažný problém tu skutečně je, okruh bude nakonec jen nová magistrála,“ poznamenal Štěpánek, který místním s odkazem na politickou situaci radil, aby se zaměřili na politiky z ODS.
Ušlechtilá hesla z kampaně ODS jako „Auta pod zem“ či sliby, že právě toto vedení Prahy dopravní problémy vyřeší, jsou ale podle lidí z Prahy 8 jen absurdní lži. Pražští politici z ODS se podle Šenarové chovají hůře než komunisté před listopadem. „Radní Šteiner se před námi zapírá a naprosto nás ignoruje, dokonce přede mnou nedávno utekl z kanceláře druhým vchodem, ignoruje i stranické kolegy z Prahy 7, kteří podporují naši snahu,“ říká žena, jejíž syn před listopadem emigroval.
„Máme důkazy, že tu jsou výrazně porušeny všechny normy, jak emise, tak hluk, je tu i hodně nehod na chodníku, ale nikdo to nechce řešit,“ dodala Šenarová. Sám Šteiner včera na dotaz Práva na svém mobilním telefonu nijak nereagoval, z jeho dřívějších prohlášení však může vyplývat, že drží líbivou politiku pražské ODS.
„Městský okruh je jediné možné řešení dopravní situace,“ řekl již dříve Právu s tím, že nelze čekat na dostavbu vnějšího prstence dálnic, která je v kompetenci státu. Místní lidé i Kolínská, která se na dopravu zaměřuje, naopak tvrdí, že je čekání na obchvat nutné, jinak dojde ke kolapsu.
„Město v tuto chvíli na stavbu nemá peníze, letos dali na okruh jen miliardu, příští rok to prý bude pět miliard, ale to jsou pořád jen zlomky celkové ceny,“ poznamenala Kolínská. Podle místních navíc trpí jak obyvatelé v okolí, tak i studenti z nedalekých kolejí a pacienti nemocnice na Bulovce, celkem až deset tisíc lidí.

Zdroj: Právo, 28.4.2007